Dana 22.04.2022.g u 22.45 h, došlo je do iskliznuća lokomotive i prvog vagona teretnog voza broj 48675, na mostu broj 48, nadomak stanice Kolašin, iz pravca Mojkovca. Kompoziciju voza činila je lokomotiva i 13 vagona natovarenih rudom bakra, a saobraćala je iz Bora za Bar.
Na ovom betonskom mostu radove sanacije izvodi Izvođač radova IGP FIDIJA - podizvođač Stepcon. Nadzorni organ je Institut za građevinarstvo, zadužen za kontrolu i kvalitet svih radova po ugovoru.
Radovi na mostu su vrlo kompleksni, a izvode se u dnevnim zatvorima pruge u trajanju od 4,5 sati, što dodatno otežava rad na sanaciji mosta, jer se saobraćaj mora odvijati svakodnevno. Izvođač radova je odgovoran za bezbjedno odvijanje saobraćaja na mostu i regulisanje brzine, koja je u ovom slučaju iznosila 10 km/h, tzv. lagana vožnja.
U vrijeme kad se desio vanredni događaj, na mostu su bila montirana dva provizorijuma. Provizorijumi su konstrukcije koje premošćavaju dvije pozicije, simulirajući kolosjek, kako bi se radovi izvodili bez prekida saobraćaja. U ovom slučaju, u pitanju je betonski most na kojem su planirani radovi na hidroizolaciji, zbog čega je Izvođač radova oslobodio betonsko korito od tucanika i na dvije pozicije montirao provizorijume, prvi dužine 15,7 m i drugi dužine 21,9 m. Isakakanje lokomotive i prvog vagona teretnog voza desilo se na drugom provizorijumu, koji se nalazi otprilike na sredini mosta, na mjestu kružne krivine.
Kompletna situacija, tj. iskliznuće na sredini mosta i to na provizorijumu, izuzetno je otežala intervenciju, koja je, uz ogromno zalaganje posade pomoćnog voza, ipak uspješno završena.
Intervencija je otpočela raskačivanjem poslednjih 12 vagona koji su zatim otpremljeni za Mojkovac. U subotu 23.04.2022., posada pomoćnog voza je, koristeći se dizalicama i ostalom opremom, uspješno izvukla prvi vagon koji je zatim takođe otpremljen za Mojkovac. Narednog dana, u nedelju 24.04.2022. počela je vrlo složena intervencija koja se odvijala na kružnoj krivini mosta sa izuzetno ograničenom mogućnošću pristupa i nesvakidašnjom situacijom, jer je lokomotiva, prilikom iskliznuća, udarila i zaglavila se u odbojnoj gredi mosta, polomivši pritom elemente provizorijuma.
Ovom prilikom intervenisali su i mehaničari OŽVS, koji su sa posadom pomoćnog voza pregledali obrtna postolja lokomotive, raskačili ih i oslobodili.
Sve vrijeme odvijanja intervencije, osnovni prioritet bio je bezbjednost zaposlenih, angažovanih na otklanjanju posledica vanrednog događaja. Koristeći se znanjem i osnovnom opremom koju za sada imaju na raspolaganju, zaposleni ŽICG, posada Pomoćnog voza je, uz ogroman trud i požrtvovanost, uspjela da el. lokomotivu tešku preko 120 tona podigne i vrati na kolosjek i otpremi za Kolašin.
Napominjemo da ŽICG punih 11 godina nije posjedovala pomoćni voz, koji je neophodan za otklanjanje posledica vanrednih događaja i da je menadžment, i pored nedovoljnog budžeta koji nam se izdvaja, prepoznao značaj i prioritet posjedovanja pomoćnog voza , i prije 5 mjeseci osposobio i opremio ga potrebnim alatom i opremom za podizanje, formirao posadu i obezbijedio joj sertifikovanu obuku.
Nakon što Izvođač radova osposobi ovaj dio mosta za odvijanje saobraćaja, stvoriće se svi uslovi za bezbjedno funkcionisanje željezničkog saobraćaja.
S obzirom da se radi se o kompleksnom vanrednom događaju, o uzrocima koji su doveli do iskliznuća lokomotive možemo govoriti tek nakon što drugostopena komisija prikupi sve potrebne podatke, u cilju formiranja konačnog izvještaja.